Jak ugotować ulubione danie Carlesa Puyola

Poradnik dodany przez: ZdrowoGotuje
7688 0

W dzisiejszym odcinku zrobimy danie wg przepisu jednego z największych piłkarskich wojowników w historii. Carlos Puyol 13 kwietnia 2014 r. skończył 36 lat, a ciągle wygląda jak prawdziwy gladiator. Przez wiele sezonów grał pierwsze skrzypce w jednej z najlepszych drużyn świata: FC Barcelonie. Zawsze słynął ze swojej wielkiej waleczności i niezłomności na boisku i poza nim, bo mimo wielu kontuzji które go prześladowały, zawsze wracał.

Dziś zademonstruję Wam przepis na ulubione danie Carlesa Puyola, które opisał w książce "Jem zdrowo i strzelam gole", która zawiera ulubione przepisy piłkarzy. Ciekawy temat dla fanów sportu i zdrowego odżywiania. Będziecie mogli wzorować się na dietach piłkarzy, który są waszymi idolami.

Zapraszamy :)

Dlaczego smażenie a nie pieczenie? Ponieważ ze smażeniem jest o wiele mniej zachodu, a różnica w smaku jest praktycznie niezauważalna. Wiemy bo próbowaliśmy:) A dlaczego masło klarowane a nie oliwa? Oliwa jest bardzo zdrowym tluszczem, ale najlepiej nadaje się dodana do sałatek lub ewentualnie do gotowania. W czasie smażenia lub pieczenia temperatury na patelni czy w piekarniku znacznie przekraczają temperaturę dymienia oliwy, która wynosi ok od ok 120 - 180 stopni. W momencie przekroczenia tej temperatury - w oliwie poprzez spalanie zaczynają się wytwarzać substancje rakotwórcze. O wiele bezpieczniej jest używać więc masła klarowanego którego temperatura dymienia wynosi ok 210 - 250 stopni Celsjusza. Inne możliwości tłuszczów do smażenia o wysokim punkcie dymienia to: olej kokosowy lub smalec. Olej kokosowy pasuje do wszystkiego ale smak smalcu jest specyficzny i nie do każdej potrawy pasuje. W ostateczności of kors może być oliwa lub olej.. usmaży się i na tym, ale motywy zdrowotne już znacie więc decyzję zostawiamy wam. My zawsze do smażenia używamy masła klarowanego:].

W ulubionych przepisach piłkarzy znajdziecie ryż i makaron, więc dla każdego coś dobrego :). Może ktoś z Was zastosuje jedno z dań z diety piłkarzy w swojej diecie, którą stosuje na co dzień?

"Jem zdrowo i strzelam gole" to propozycja dla tych, którzy chcą się dowiedzieć czegoś o kulinarnych gustach swoich idoli. Ja wybrałem potrawę Carlesa Puyola :).

Składniki:

  • Składniki na sos pesto:
  • - 60g orzechów włoskich/pestek słonecznika
  • - ok 50g świeżych listków bazylii
  • - 2 ząbki czosnku
  • - 100 - 120ml oliwy z oliwek
  • - odrobina masła klarowanego(do uprażenia orzechów)
  • Składniki na danie:
  • - 200g makaronu świderki
  • - 1 czerwona cebula
  • - 2 pomidory
  • - 1 bakłażan
  • - 1 czerwona papryka
  • - łyzka masła klarowanego lub oleju kokosowego
  • - przyprawy: sól; pieprz; wedle uznania

Film znajduje się w:

Do poradnika Jak ugotować ulubione danie Carlesa Puyola przypisano następujące tagi:

ryż i makarony carles puyol jem zdrowo i strzelam gole carles puyol książka ulubione przepisy piłkarzy dieta piłkarzy

Skomentuj poradnik

Poradnik Jak ugotować ulubione danie Carlesa Puyola skomentowało 0 osób.

Awatar użytkownika
Pozostało 1500 znaków

Komentarze

Ładuję komentarze...